Tolkfan

För några veckor sedan ringde jag till tolkförmedling A och bokade en tolk till idag. Inga problem, bokningen genomfördes. Igår em ringde de och sa att det inte finns någon tolk till idag. Grr. Imorse ringde jag till tolkförmedling B, som svarade att det fanns en tolk. En halvtimma innan mötet ringde de och meddelade att tolken fått förhinder. Ringde tolkförmedling C, som inte heller hade någon tolk...Nu var det så kort tid kvar till mötet att jag inte kunde avboka, så jag tänkte att jag får väl nöja mig med telefontolk då, fast jag egentligen inte ville det. Ringde till tolkförmedling A, som svarade att det inte fanns någon tolk för den tiden. B svarade samma sak. Tolkförmedling C hade en tolk till mig! Vilken lättnad. Problemet var bara att klienten aldrig dök upp...

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad kul att du har börjat blogga igen! Kollar in här mellan varven! Hoppas allt är bra med er alla trots tolkproblem och mammor. Vi får höras nån dag. Tror inte du har mitt nya mobilnummer, hör av mig om det sen! kramar från ett snöigt Jukkas. Kom nästan 2dm igår!

2010-10-21 @ 08:27:29
Postat av: Loreleii

Låter som vardag... Försök ha telefontolkning med en gravt hörselakadad person... Fungerar inte :(

2010-12-30 @ 18:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0