Jag lider av PTSD

Jag tror jag lider av posttraumatiskt stressyndrom.
Så här lyder (en del av) definitionen:
  • Återupplevande i form av återkommande, påträngande minnesbilder av den traumatiska händelsen. I vaket tillstånd eller i form av mardrömmar.
  • Undvikande innebär att den drabbade försöker undvika allt som på något sätt påminner om traumat. Det kan leda till att personen isolerar sig från familj, vänner och arbetskamrater.
Vad är det då för hemskt jag har varit med om? Jo, vinterkräksjukan för två år sedan. Skratta ni bara, men jag lider fortfarande. Jag återupplever det genom påträngande minnesbilder - bilder och tankar kommer helt plötsligt och jag mår dåligt av det. Jag är livrädd för att drabbas igen. Jag har inte hört att vinterkräkhelvetet (som jag föredrar att kalla det för) har kommit ännu, men förra året var jag skräckslagen och gjorde allt jag kunde för att undvika att bli smittad. Jag slutade gå till öppna förskolan, slutade åka buss och tog sonen från dagis så fort någon andades ordet magsjuka. Då var jag föräldraledig och hade den möjligheten. Det har jag inte nu...Svininfluensan kunde de minsann ta fram ett vaccin till fort som bara den. Varför kan ingen ta fram ett vaccin till detta helvete? JAG ÄR RÄDD!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du får mig att skratta. Du är rolig. Men jag förstår att detta är på allvar för dig.

Kram

2009-11-04 @ 22:29:21
Postat av: Loreleii

Du och jag gumman... är livrädd! Vi ligger just nu magsjuka för 3e gången den här hösten... fattar inte vad vi gjort för fel!!

2009-11-05 @ 18:01:30
URL: http://loreleiis-pyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0