Könsneutrala namn

På Aftonbladet.se skrivs det om könsneutrala namn. Jag har aldrig fattat varför killar och tjejer måste vara likadana!?! Att vara jämställda är väl en sak, men likadana? Tjejer och killar ÄR olika, det har inte mycket med uppfostran att göra. Det märker jag ju själv vilken skillnad det är på våra barn, redan från riktigt låg ålder, trots att vi inte har gjort någon skillnad på deras kön i det avseendet. Jag fattar heller inte varför jämställdhet likställs med någon slags millimeterrättvisa. Lagar jag mat idag så lagar du mat imorgon, för så ska det vara. Spelar ingen roll att jag tycker det är roligt och du inte. Om den ena lagar mat kan väl den andra dammsuga? Spelar roll?!

Ni får gärna säga emot mig!

Kommentarer
Postat av: Loreleii

Vill inte säga emot för jag håller ju med du! :-D

2009-03-04 @ 14:16:36
URL: http://loreleii.blogg.se/
Postat av: Loreleii

Oj! Kände inte igen mig! Nytt utseende, fint! :-)

2009-03-04 @ 19:37:35
URL: http://loreleii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0