Nyår

Nyår firade vi hos svägerskan i Solna. Det var trevligt, som vanligt. Lilltjejen somnade vid 22-tiden. När vi skulle åka hem vaknade hon, förstår, och grät HELA vägen hem. Väl hemma i sin egen säng fortsatte hon att gråta och skrika. De senaste veckorna har hon haft jättesvårt för att sova, vet inte vad som händer inom henne. Hon somnade till slut vid 2.30. Då stupade jag i säng och hoppades på en lång och ostörd nattsömn. Väcktes 7.15...Usch vad jobbigt det är att vara så trött.
Sonen var vaken till klockan 1. Han lekte ju med sin favoritkusin och hade inte alls några planer på att sova så länge hon var vaken (hon är 7).

Igår vid middagen var sonen inte så pigg på att äta. Jag försökte truga honom och lura i honom maten. Vid ett tillfälle låtsades jag att jag ville äta upp hans mat, i förhoppning om att han skulle kasta sig över maten och säga "min". Istället sa han "men, mamma, du har egen mat". "ja, men din är godare, den smakar du", svarade jag. "Smakar din mat mamma?" frågade han då. "Smakar mamma inte gott?" Ha, ha, vad svarar man på det?

Ett nyårslöfte har jag - inget godis (glass, chips, kakor...) under hela januari och feburari. Sen får jag se om jag går tillbaka till endast lördagar eller om jag fortsätter helt utan. I februari fyller jag dock 30 och lite tårta tycker jag nog att jag får äta den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0