Mera stress och potträning

Apråpå stress var gårdagen lite smått kaotisk. Lilltjejen sov endast 45 minuter efter lunch och vaknade jättegrinig. Jag trodde först det berodde på att hon fortfarande var trött, men när hon hade gråtit nonstop i 35 minuter utan att låta sig tröstas eller distraheras visste jag inte längre vad jag skulle tro. Vi hade en tid att passa på stan också, så vi var tvungna att ge oss iväg trots gråt och hög stressfaktor. Hon lugnade sig lite i vagnen, men började igen på bussen. Jag lyckades uträtta mitt ärende och sen blev hon ännu grinigare. Hade tänkt kolla lite på PoP-rean, men det var bara att glömma och bege sig till bussen istället. Väl där blev hon som förbytt. Helt plötsligt var hon sig själv igen och när vi kom hem var hon gladare än någonsin. Fattade ingenting. Men så nu imorse så jag två nya tänder som hade trängt igenom och ytterligare en är på väg, det är jättesvullet. Det var ju säkert därför hon var så grinig, hon hade väl jätteont, stackarn.

Sonen är nu officielt blöjfri. Det går hur bra som helst, senaste "olyckan" var för över en vecka sedan. Det är bara när vi åker iväg en längre bit som han har blöja. Och på natten. Däremot har han lite svårt för att bajsa i toaletten. Det blir ofta att han passar på att göra det när han får på sig sin kvällblöja eller på morgonen innan vi har hunnit ta av honom blöjan. Men det kommer väl det med. Ingen brådska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0