Jobb och saknad

Jag har nu jobbat i fyra dagar. Det känns härligt. Jättekul att träffa alla gamla (och nya) kollegor och att börja jobba med riktiga ärenden. Jag tycker om mitt jobb.

Det är också jättekul att komma hem på kvällen och träffa barnen. De blir så glada över att se mig och jag får massor av kramar av dem båda två. Det känns skönt att få sakna dem under dagarna och det är kul att bli saknad.

Det händer inte så mycket annat i livet just nu. Jag kommer hem ca 17.25, då äter vi och nästan direkt efter är det dags att natta barnen (18.30 dottern och 19.00 sonen). Disk, dusch, städ, koppla av framför datorn och så sova. Det har blivit riktigt tidiga kvällar den här veckan. Flera nätter har varit riktigt hemska, då båda barnen har vaknat och en natt höll lilltjejen oss vakna i nästan tre timmar. Då känns det skönt att få gå och lägga sig redan vid nio. Men trist. Ja, ja, de två senaste nätterna har varit bra i alla fall.

Idag var jag så godissugen att jag hade kunnat skrika rakt ut. Men ett nyårslöfte är ett nyårslöfte. Vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej.

Guu va kul att se att du trivs med att vara tillbaka, det kanske inte är så hemskt att börja om trots allt. Det som känns mindre kul är ju som du skriver att man knappt hinner träffa barnen och får så lite tid över. Jag kommer om två veckor:), ja, jag är ju tvungen... skulle vilja vara ledig ett tag till men men.

kram

2009-01-15 @ 22:22:01
URL: http://mkfitness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0