Födelsedag och bilkrångel

Idag fyller jag 30. Det känns rätt bra, lite annorlunda mot alla andra födelsedagar. Jag blev uppvaktad av familjen imorse, barnen hade ritat teckningar, till och med lilltjejen hade ritat sin första teckning. Jättefin! Av maken fick jag en massagedyna som man sätter på stolen/i soffan. Har inte hunnit prova den så mycket ännu, men jag tror det är skönt.
På jobbet blev jag också uppvaktad. Jag fick en fruktskål och jättefina blommor.

På vägen till jobbet imorse krånglade bilen lite. Den började rycka och skaka och jag var skraj att jag inte skulle komma fram. När jag skulle åka hem hade jag hunnit glömma bort det och började åka. Det gick inte alls bra. Bilen skakade som sjutton och stannade några gånger. Mitt i en uppförsbacke stannade den, men jag fick igång den igen efter några minuter. Sen stannade den för gått på ett väldigt olägligt ställe (förstås). Den var stendöd. En bil som åkt framför mig såg vad som hände, backade och erbjöd sig att bogsera hem mig! Det var verkligen schysst!

Natten mot onsdag somnade jag inte förrän vid 12, sonen vaknade innan jag hunnit somna och var orolig. Sen väckte han mig vid 2 och sa att han behövde bajsa (!) Det gick dock inte och han somnade om. En liten stund senare vaknade han och sa samma sak. Det gick inte då heller. Vid 3/4 väckte han mig och då kände jag att det stank i rummet. Jag frågade om han hade bajsat, men det hade han inte. Det visade sig att han hade spytt ner sängen...Han spydde en gång till den natten och sedan dess har han mått bra. Vi andra mår också bra (än så länge). Dotterns inskolning fick vi skjuta på en vecka, så hon börjar nästa vecka.

Nu ska jag titta på tv och slappna av och ha det allmänt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0