Bantningstips

Då var det dags för magsjuka igen. Började må illa i tisdags och har sedan dess varit hemma från jobbet. Ingen vinterkräksjuka, dock, så det kunde ha varit värre. Jag trodde jag var frisk igår och började så smått att äta vanlig mat igen, men tji fick jag. Det började nästan om igen. Jag har levt på rostat vitt bröd och blåbärssoppa i flera dagar nu och har gått ner två kilo. Jag är hungrig!

Nästan varje kväll när vi lägger vår underbara dotter somnar hon jättelätt och utan att säga ett knyst, trots att vi lämnar henne ensam. Ikväll hade vi glömt att dra ner hennes rullgardin ordentligt och det räckte för att få henne ur balans. Vad lite det krävs!

Vår son avskyr verkligen att tvätta händerna. Vi får tjata på honom varje gång och ibland hjälpa honom mot hans vilja. Inte så sällan slutar det i tårar. Jättejobbigt! Nu har han varit blöjfri ett tag och han börjar lära sig att gå själv, torka sig själv och sen så klart - tvätta händerna efteråt. Fast det gör han ju allt för att slippa. Jag blir så frustrerad ibland. Varför är det så himla jobbigt att tvätta händerna?

Kommentarer
Postat av: Nino

Oh, vad jobbigt med magsjuka. Vi har tack och lov varit skonade från det...men vi får se. Saknade dig på jobbet i torsdags. Det var trevlig stämning och god mat. Det är nästan så att man längtar efter att börja jobba igen:)

Krya på dig!

2009-02-15 @ 11:52:11
Postat av: Loreleii

Samma klänning då :-) Julklapp från Ns mormor...

2009-02-16 @ 16:14:21
URL: http://loreleii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0