Solsken i vardagen

Jag fick rätt. Det blev en helvetisk natt, kan man väl säga. Men ganska mysig ändå. Lillsnuttan var vaken flera timmar i sträck, jag var vaken 1-4.15. Och ändå hjälptes vi åt. Men det var som sagt lite mysigt också. Hon var klarvaken och lekfull (alvedonen hjälpte) och fast jag var så trött hade vi roligt och mös ordentligt. Idag är jag hemma och vabbar, imorgon är det makens tur. Kan tilläggas att hon inte har fått någon alvedon idag, jag tycker inte om att ge det i onödan. Så nu är hon inte så glad...men mitt i allt kan hon börja tokskratta, det är så härligt.

Sonen är på dagis idag, trots att vi är hemma. Får man göra så?

Jag var hos frisören i helgen. Slingade och klippte mig, blev ganska nöjd faktiskt. Men en tusenlapp fattigare. Vad dyrt det är! Ja, ja, det var tio år sedan jag slingade håret sist, så fortsätter jag i den takten blir det ju inte så dyrt!

Nu ska jag försöka få min lilla snorunge att sova middag, och kanske kunna sova själv. Det känns välbehövligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Jenny vad jobbigt det låter!

Jag känner igen det. Har själv haft det så i många år...Nu sover de äldsta hela natten, men Tibelia kan vakna ibland och somna om. Vi får se hur länge det håller. Jag kommer ihåg att jag också bävade inför nätterna och höll på att bli tokig iband. Det är bara att bita ihop och genomlida den:) Men visst är barn underbara ändå? Ha det bra! Kram

2009-04-23 @ 09:53:12
Postat av: Loreleii

Är du hemlig inne hos mig va? ;-) Tack för kommentaren! :-D

2009-04-24 @ 16:57:54
URL: http://loreleii.blogg.se/
Postat av: Loreleii

Hehe... halvhemlig! Vet du, jag var på väg till er idag med din present... skulle stanna på vägen till mamma och pappa tänkte jag. Men så visar det sig att pappa åkt på magsjuka, vi var där igår! Jag vågade självklart inte åka dit och inte till er heller med risk för att smitta er om vi smittats av honom :-( Håll nu tummarna för att vi slipper!!

2009-04-26 @ 19:07:20
URL: http://loreleii.blogg.se/
Postat av: Nino

Ha ha ha! Nej jag är inte hemlig:) Glömde bara att skriva mitt namn! Kram Nino

2009-04-28 @ 23:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0