Psyket nästa

Tänder på g. Gnissel, snor, illröda kinder och grinig som få. Det kan inte vara lätt att vara en liten en, men det är knappast lätt att vara förälder heller! Efter att ha varit med om alldeles för mycket gnäll under alldeles för lång tid har jag blivit totalt allergisk. Står inte ut! När jag dessutom aldrig får sova på nätterna tryter tålamodet ganska lätt. Jag börjar utveckla nattskräck också. Hela dagarna kan jag gå omkring och bäva inför natten. Jag klarar inte längre av att inte få sova. Inatt bröt jag ihop (för 1000000000:e gången) och lät tårarna strömma fritt medan jag försökte lugna en hysterisk tjej. Varför är hon så hysterisk? Ok att hon vaknar, jag fattar att hon inte kan sova hela nätterna igenom varje natt. Ok att hon inte kan somna om utan att någon är där. Men varför räcker inte det? Inte ens när jag tar upp henne och kramar henne och vaggar henne lugnar hon sig. Hon kan ju inte ha ont eller må dåligt varje natt (och inte på dagen).

Vad gör man?

Kommentarer
Postat av: Erica

Känner igen mig i hur vi har haft det... Så fruktansvärt jobbigt. Jag har också undrat vad detta kan bero på. Kanske är det mer psykiska orsaker (som känslorreaktioner) än fysiska besvär, men det kan ju finnas många förklaringar. Utan att veta orsaken är det svårt att hitta lösningarna, så det enda råd jag kan ge är att försöka hålla ut... Det är ok att tappa tålamodet ibland som förälder! Slå inte barnen bara... :)

2009-04-17 @ 21:18:10
URL: http://ericis.blogg,se
Postat av: Marie

Hej.

Hoppas verkligen att du får sova i helgen. Jag lider med dig och tänker på dig, inte för att det hjälper dig men ändå. Jag tycker verkligen att du skall åka bort en natt för att få möjlighet att sova och återhämta dig så att du bryter ihop och inte kommer upp igen (om du förstår vad jag menar). Be om hjälp av era föräldrar innan det är försent.

Kramar i massor./Marie

2009-04-17 @ 21:53:15
Postat av: Karin

Fy sjutton! Din stackare, att det aldrig ger sig med sömnen för er. Hoppas att din käre make hjälper till på nätterna också. Kan han inte ta nån natt så du får sova ut ordentligt?

Jag tror att barnen kan ha sk nattskräck vid den här åldern. Det kanske är det som plågar henne? har dock ingen aning hur man kommer till rätta med det. Jaja. Hoppas att allt i övrigt är bra iallafall. Snart flyttar vi! det ska bli så skönt! Tänker på er! Kram från Karin med familj

2009-04-18 @ 08:07:24
Postat av: Loreleii

Kommer det ungefär samma tid varje natt? D har haft så där i omgångar.... nattskräck säger de (han är eg inte vaken men ser vaken ut, dvs går, skriker, gömmer sig under bordet osv men kroppen sover... inte samma som att gå i sömnen dock). Blir som en spännbåge i kroppen och man får inte röra. Först var jag övertygad om att han hade ont, men så är det ju inte...

2009-04-18 @ 09:36:11
URL: http://loreleii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0