Dop

Förra veckan var jag med barnen på bvc och träffade läkaren. Dottern hade 10-månaderskontroll och sonen visade upp sin fot som han går lite snett med. När läkaren ville få sonens uppmärksamhet tog hon fram två små klossar, slog ihop dem och sa "titta, vilka fina klossar". Snälla, han är 3 år! Det kändes urlöjligt. Hon trodde i alla fall att foten skulle räta ut sig själv, så det blev ingen remiss till ortopeden.

Igår döptes dottern. Allt gick jättebra, hon var så glad och snäll hela dagen, trots att hon inte hann sova innnan dopet. Hon sov först efter kl 4! Fattar inte att hon orkade, men jag försökte söva henne och hon vägrade sova. Hon vill bara leka den tjejen. Fikat hade vi hemma hos oss och vi bjöd på rostbiff med potatisgratäng och en stor tårta efteråt. Både potatisgratängen och tårtan innehöll mjölk, så jag fick inte smaka...Börjar fundera mer och mer på att sluta amma. Jag har redan trappat ner och ammar nu bara 1g/dag. Ena studen vill jag sluta och andra vill jag fortsätta. Det är ju mysigt och jag vet att hon tycker om det. Fortsätter nog ett tag till och känner efter lite. Det känns sorgligt att sluta tycker jag. Eftersom vi inte vill ha fler barn blir det allra sista gången jag ammar...vet inte om jag är redo. Min man tycker jag velar alldeles för mycket. "Det är väl bara att sluta", men för mig är det inte så enkelt.

I fredags träffade jag min gamla lärare, som jag hade i åk 1-3. Jag har inte sett henne sedan jag slutade skolan, så det var kul. Hon kände igen mig direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0