När får jag vila?

Idag var sonen ledig från dagis och på fm var vi på öppna förskolan. Efter lunch ville jag åka iväg med bilen och köpa ramar. Ja, jag vet att jag har tappat körkortet...men jag orkar inte vara utan bil längre, det funkar inte. Jag har i min 10-åriga körkortshistoria aldrig blivit stoppad av polisen, så varför nu :)
Hur som helst så satt ingen av bilbarnstolarna i och det är alltid maken som sätter i den stora stolen, jag har ingen aning om hur man gör. Efter en lång stund av instruktionsläsning och hjälp av grannen satt den äntligen på plats. Då var det dags för babyskyddet. Det vet jag hur man sätter fast - men inte i vår nya bil. Det visade sig att bältet var för kort. Ja, ja, efter mycket om och men kom vi iväg. Dottern skrek hela vägen dit och hela vägen hem. I affären skrek hon lika mycket i bärselet. Lagom stressigt. På vägen hem lossnade växelspaksknoppen, ramlade ner under mitt säte och försvann.
Men nej, jag stoppades inte av polisen - det var bara det som fattades. Imorgon ska lilltjejen döpas och nu väntar storstädning. Gäsp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0