Lördagsgodis

Här sitter jag och moffar i mig godis...det är jättejobbigt att hålla sig till bara lördagar, men jag tänker inte fuska. När lördagen väl kommer vill jag äta så mycket som möjligt, hoppas att jag inte blir lika sugen de andra dagarna då. Fast det funkar ju inte.

Igår var jag och båda barnen på BVC. Förra gången vi var där hade båda gått ner i vikt sen sist och därför fick även sonen följa med på syrrans tid, för att se att han gått upp något. Det hade han. På knappt två månader hade han gått upp 1,2 kg och vuxit två cm. Han väger nu 14.8 kg och är 95,4 cm (3 år, 3 veckor). Inte illa. Vi har verkligen ansträngt oss för att han skulle gå upp i vikt, bytt ut mellanmjölken till standardmjölk, lättyoghurt till fetare, lättmargarin till 80 %-ig osv. Dessutom har vi mer eller mindre jagat honom för att få i honom maten. Han sitter aldrig still vid bordet och äter, tycker väl att det är för tråkigt.

Dottern hade också gått upp i vikt. Inte så mycket dock, men det beror ju på att hon mådde så dåligt när hon fick i sig mjölk. Hon väger nu 7.450 g och är 69 cm lång (9 månader, 3 veckor). Hon har blivit mycket duktigare på att äta, äter nu mer än en halv barnmatsburk + efterrätt.

Vi har bestämt oss för att köpa nya soffor. De vi har är endast två år gamla och vi betalade massor med pengar för dem, men de passar inte alls i vårt vardagsrum. Vi bodde ju inte här när vi köpte dem. Som tur är vill mina föräldrar köpa dem av oss, de var precis på jakt efter nygamla soffor och tycker att våra skulle passa perfekt. Ska bli kul att gå på soffjakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0