Hjärtat i halsgropen

Ikväll somnade dottern utan minsta ljud. Helt otroligt. Hon gråter alltid när jag lägger henne, men inte ikväll. Hon måste verkligen ha velat sova.

Nu har sonen lärt sig alldeles för mycket - han öppnar barnlåset på kökslådorna, han öppnar trappgrinden och han låser upp och öppnar altandörren. Dörren är dock lite trög och än så länge kan han inte öppna den så mycket att han kommer ut. Sånt ska man inte lära sig innan man har slutat slänga alla kökssaker på golvet och fortfarande kan ramla i trappen...Appråpå att ramla så ramlade han i rulltrappan på stan idag. Han snubblade, rullade ner några steg och slog i huvudet. Det värsta var att jag var tvungen att hålla i vagnen, så jag kunde inte rädda honom. Men han lyckades ställa sig upp själv och allt slutade lyckligt. Lite omskakad var han däremot och han har lovat att vara försiktig i fortsättningen. Men jag tar nog hissen nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0