Influensa

Det var visst influensa jag hade, inte en vanlig förkylning. Har varit ganska däckad ett tag, men nu börjat det kännas lite bättre.

Det var inte svårt att få barnen i säng ikväll inte! De var verkligen trötta av tidsomställningen. Som vi för övrigt helt glömde bort. Maken stod utanför en affär och fattade inte varför de inte öppnade i tid...

Jag kommer ta en kort paus från bloggandet då jag inför tv- och internetförbud för mig själv ända till nästa helg. Istället för att fastna framför datorn eller slötitta på tv på kvällarna ska jag göra viktiga saker som att städa, betala räkningar etc. På så sätt hoppas jag få mer tid över för barnen på dagarna. Tycker de förtjänar min fulla uppmärksamhet. Det vanliga är att jag leker med dem en stund, sen går jag och fixar med tvätten, sen leker jag lite, sen diskar jag...osv. Det blir många avbrott och det är såklart inget de gillar. Ska försöka vara mer närvarande. Jag hoppas även att det ska göra sonen lite mindre utåtagerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0