Förkylda

Jag är förkyld! Mår pest och pina. Dessutom är båda barnen förkylda, men de mår rätt bra ändå. Som sagt - jag blir alltid sjuk när jag börjar träna. Det slår aldrig fel. Men om jag bara lyckas träna tillräckligt länge och ofta borde jag ju bli friskare istället. Jag får hålla ut.

Igår natt väckte sonen mig ca femtielva gånger. Han hade sparkat av sig täcket och ville att jag skulle stoppa om honom igen. Ibland hann jag inte ens somna om innan han skrek igen. Jag var helt slut på dagen sen. På kvällen pratade jag "allvar" med honom och sa åt honom att han måste lära sig att sätta på sig täcket själv. Jag blir så trött när han väcker mig hela tiden. Jag sa också att om han drömmer något otäckt får han såklart väcka mig, men täcket får han fixa själv. Det verkade som om han faktiskt lyssnade. Inatt väckte han mig bara en gång och då sa han inte sitt vanliga "mamma, täcke". Istället sa han "mamma, jag kan inte sätta på mig täcket". Han hade verkligen försökt göra det själv! Det visade sig dessutom att klockan var 5.50 och dottern vaknade 5 minuter senare (efter att ha sovit hela natten). En jättebra natt! Trots att de båda är förkylda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0