Vad är det för fel på mig?

Idag fixade sonen och jag pepparkaksdeg. Det blev bikarbonat den här gången, ska prova bakpulver sen också hade jag tänkt. Jag läste igenom receptet för några dagar sedan och inhandlade det som fattades (nejlika). Sen idag när vi började ta fram allt insåg jag att jag hade gjort samma misstag igen. Vi har ingen kardemumma. Än en gång läste jag kummin istället för kardemumma. Lär jag mig aldrig? Så nu har vi bakat både kanelbullar och pepparkakor utan kardemumma. Pepparkakorna ska gräddas imorgon, får se hur det smakar! Kardemumma står nu på inköpslistan, det är lika bra att vi har det hemma i fortsättningen.

Det blev ingen badminton ikväll...jag stog på stolen och satte upp julgardiner och när jag gick ner vred jag mig tydligen konstigt för jag sträckte mig i höften. Gör fortfarande ont. Typiskt, jag hade verkligen sett fram emot det. Nu får jag vänta en hel vecka till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0