Dagisfoto

Sonen leker ofta att han är Sportacus, hjälten från barnprogrammet Lazytown. Han säger att någon är i knipa och så ska han rädda honom/henne. Han vet att någon är i knipa när det blinkar/tjuter i "medaljen". Idag var jag med i hans lek och ropade "skynda dig att rädda Stingy, han är i knipa", varpå han svarar "men Stingy är knipad i medaljen". Jag älskar hans fantasi.

Nu har sonen varit hemma från dagis i nästan 3 veckor. Jag pratade med en fröken igår som trodde att magsjukan skulle vara helt borta till helgen, hoppas hon har rätt. På måndag är det dagisfoto och det vore synd att missa det. Sonen fick även gå till frisören för att vara extra fin till fotot. Han är så stolt när han har varit där. Han fick en klubba av frisören som jag sa att han fick spara till på lördag. Det accepterade han utan vidare, men han ville hålla i den under hela tiden vi var ute. 

Snart är det dags att baka pepparkakor och lussebullar. Är det någon som vet ett recept på pepparkakor som inte innehåller bikarbonat? Hela vitsen med att baka helt själv, tycker jag, är att slippa e-ämnen, men bikarbonat är ju e...trist.

Jag var på barnbasaren förra helgen och handlade MASSOR med julklappar till barnen. Jag köpte bland annat en stor påse med Flexi-track och en stor bondgård med djur som låter för 200 kr tillsammans. Jag hittade även en jättesöt klänning som ser alldeles ny ut för bara 5 kr. Det känns bra att handla billigt. 

Kommentarer
Postat av: Karin

Ang pepparkakor så kanske det fungerar att baka med bakpulver istället? ½ tsk bikarbonat = 1 tks bakpulver. Kanske du slipper Eena då =)



kram och hälsa familjen!

2008-11-29 @ 22:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0