Autism?

Nu är jag tillbaka. Har haft 4,5 dagar utan tv och internet och har istället ägnat dagarna åt att leka, leka och åter leka. På kvällarna har jag städat och ordnat viktiga papper. Måste säga att mitt "experiment" var väldigt lyckat. Jag har gett sonen extra mycket uppmärksamet och jag har samtidigt ändrat mitt sätt att vara när han har trotsat. Han har varit hur snäll och mysig som helst! Det är klart att han har testat lite ibland, men han har lugnat ner sig snabbt och jag har försökt ha så mycket tålamod som möjligt. Vi har haft det riktigt kul tillsammans.
Jag kanske inte fortsätter med ett totalförbud av tv och internet under veckorna, men jag tänker garanterat kämpa för att fortsätta vara fokuserad och mentalt närvarande när jag är med barnen. Jag har annars en tendens att drömma mig bort...oavsett vem jag är med. Om jag t.e.x. läser en bok, blir jag så inne i den att jag nästan glömmer bort verkligheten. Jag är lite introvert av mig och sitter ofta försjunken i tankar...lite autismvarning kanske? Fast å andra sidan uppskattar jag social samvaro alldeles för mycket för att verkligen ha en sån gen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0