Friska

Vi är fortfarande friska! Och sonen är fortfarande hemma från dagis. Vågar inte annat just nu.

Både igår och idag åkte vi pulka/kälke. Dottern varken skrattade eller grät, hon verkade inte bry sig nämnvärt, men sonen tyckte förstås det var kul. Jag hoppas det blir en riktigt vit vinter, det blir så mycket roligare då. 

Sonens potträning går hyffsat bra. 1-2 olyckor per dag tycker jag är helt ok. Han har till och med bajsat på toaletten två gånger nu. Det är inte lätt, han försöker kanske 10 gånger innan det verkligen går, men till sist går det. Idag berömde jag honom för det och sa något om att han var en stor pojke. En stund senare kissade han på sig och då sa han "mamma, jag är ingen stor pojke längre, jag är liten". Jag försökte förklara för honom att även stora pojkar kissar på sig ibland, han är fortfarande stor.
Lilltjejen går mer och mer, de två sista dagarna har hon gått hur mycket som helst. Det är inte så många steg åt gången, men det är ofta. Jag blir lika löjligt stolt och glad varje gång. Hon har även börjat säga hej när hon vinkar och hon sa storebrors namn en gång. Mina barn är så fina att det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0