E-ämnen

Sonen har fått vara hemma från dagis i två dagar nu, eftersom både jag och lilltjejen varit magsjuka och det verkade onödigt att han skulle riskera att smitta hela avdelningen. Men har har klarat sig. Jo, jag blev såklart också sjuk. Urk. Det är verkligen hemskt att vara magsjuk. Maken hade precis åkt iväg till jobbet när jag började må dåligt och det tog ett tag innan jag ville erkänna faktum och ringa hem honom. Det var inte kul att vara ensam med barnen när jag mådde som jag gjorde. Hade fullt sjå med att undvika att spy och så höll sonen på att pladdra på som vanligt och ville att jag skulle svara honom...Ja, ja, det gick över på några timmar i alla fall.
Jag blir snart galen av att försöka vara hälsosam. Det är inte alltid lätt. Jag har alltid varit medveten om vad jag äter och försökt välja det bästa etc, men ju mer jag lär mig, desto svårare är det. Jag stod i affären idag och tänkte att jag kanske borde ha riktigt smör på mackorna iställer för margarin. Det innehåller ju betydligt färre ingredienser och inga onödiga tillsatser, så logiskt sett borde det vara bättre. Men andelen mättat fett låg ju på ca 50 %, i margarinet var det ca 4 om jag minns rätt. Både tillsatser och mättat fett är dåligt, vad är egentligen sämst? Valde att köra vidare på margarinet den här gången. Fick även i uppdrag av maken att köpa kanelgifflar (typ bullar) till dotterns kalas i helgen. De innehöll 8 olika E-ämnen! Jag kunde bara inte köpa dem, även fast varken jag eller dottern skulle ha ätit dem, jag kan inte ens med att bjuda på dem. Tänker baka egna kanelbullar istället. Vet inte hur jag ska hinna, men det måste gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0