Jobbig natt

Lilla prinsessan ville inte sova inatt heller. 12.15 vaknade hon. Jag buffade och vaggade och till slut fick hon komma till min säng och så ammade jag henne. Inte ens då somnade hon om. Jag var tvungen att gå upp med henne och leka. Hon var vaken i ca 2 timmar. Som tur var gick maken upp med henne på morgonen (5.15) och jag fick sova till 9.

Hon har börjat krypa lite på alla fyra. Förut har hon bara ålat (crawlat), vilket har gått tillräckligt snabbt. Hon har även börjat sätta sig upp själv. Så länge hon får som hon vill och inte är trött är hon alltid glad. Min lilla solstråle.

Sonens potträning går åt skogen. Vi började för ca 2 månader sedan och jag tyckte det gick hyfsat bra. Men nu har det blivit värre. Han kissar på sig flera gånger varje dag - och vad värre är, han gör det med flit. Igår frågade jag honom om han behövde kissa. Han svarade ja. Men han ville inte följa med till toaletten, utan ställde sig bakom fotöljen och kissade på golvet. Jag tror att hans kropp är mogen för det, men han är för trotsig.

Idag är makens sista lediga dag. Hoppas de följande nätterna blir bättre...

Kommentarer
Postat av: Loreleii

Jag tror ändå det börjar närma sig för honom. Lilleman gjorde exakt likadant tills föR ett par veckor sedan! Sa till pappa att han var kissnödig, ställde sig bakom tältet och kissade, skrattade och när vi skulle ha med honom till badrummet för att byta kläder så blev han hysterisk!! Rabiat galen!! Jag har skällt, kört belöningssystem och provat allt! Slutade bry mig helt, bara bytte utan att kommentera alls. Ville han gå blöt gjorde han det (dock ej i soffan). Helt plötsligt från ingenstanns så fungerar det. Han säger till och håller sig! Nu ropar jag inte hej än... men...

2008-08-10 @ 15:53:20
URL: http://loreleii.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej.

Kul att läsa om er vardag. Känner igen mig i mkt, två barn... lite sömn... mkt att göra... men trots allt helt underbart med de små barnen.

vore roligt om vi kunde ses någon dag.

kram marie

2008-08-10 @ 21:02:29
URL: http://mkfitness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0