Jag vill sova

Nätterna blir bara värre och värre. Inatt vaknade älsklingen kanske tio gånger och det hade nästan varit ok om hon hade somnat om snabbt. Men hon hade problem att somna om VARJE gång. Jag som slutade amma henne på nätterna för flera månader sedan ammade ca sex gånger inatt. Allt för att kanske få några timmars sömn. Måste börja om från början med att lära henne somna och somna om själv.

Min andra älskling började på dagis igen igår efter 5 veckors ledighet. Som vanligt ville han inte gå dit på morgonen och inte gå därifrån på eftermiddagen. När jag hämtade honom och sa att det var dags att gå sa han "äsch, det behövs inte". Sen gick vi till lekparken och han lekte med några kompisar och lilltjejen lekte för första gången i sandlådan. Hon åt bara lite sand :-)

Jag funderar på att förlänga min föräldraledighet, vill inte alls börja jobba om tre månader. Vi har alldeles för roligt tillsammans! Det har tagit många månader att hitta bra rutiner och att få livet som en tvåbarnsfamilj att fungera. Det känns äntligen riktigt riktigt bra och då ska jag snart jobba! Måste fundera lite till. Maken måste ju också få vara hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0