Förlängd ledighet

Nu är det bestämt. Jag ska vara hemma i två månader mer än det var tänkt från början, så jag börjar jobba igen i januari. Skönt. Pratade med en mammakompis som precis hade förlängt sin ledighet för som hon sa "det är ju sista barnet, sista gången jag får vara hemma med dem". Det tog. Det här är min sista gång också och jag vill njuta av den fullt ut. Jag vill inte ångra att jag inte var hemma lite till.

Jag vill röra på mig. Träna, promenera, vad som helst, bara inte sitta still hela dagarna. Men fröken envis vägrar åka vagn, så de senaste 10 månaderna har jag knappt rört på mig. Det känns inte alls bra. Idag gick jag och barnen och handlade, promenaden till affären tar ca 15 minuter med vagn och jag var nära att vända. Hon blir skogstokig så fort jag sätter ner henne. Detsamma gäller i bilen och i barnstolen hemma. Bara skriker och gråter. Sonen var likadan och det gick över när han var drygt ett år om jag minns rätt. Hoppas det går över för henne också. Och nej, hon somnar inte i vagnen heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0