Favoritlek

Sonens favoritlek just nu är att skrämma mig. Han säger "mamma, kan du bli rädd"? och så ska jag låtsas bli rädd. Han är fascinerad av ansiktsuttryck. När jag visar ett skrajset uttryck kommer han fram till mig och säger "jag ska trösta dig", så kramar han mig och säger "det är ingen fara". Gärna fem-sex gånger på raken. En annan lek han tycker mycket om är att jag ska låtsas sova och så skrämmer han mig så att jag vaknar. Han säger "mamma, sov" och så blundar jag och låtsas sova. Helst ska jag även snarka lite. Då gör han något som skrämmer mig, tex låter mycket, skriker till eller bankar på något. Då vill han att jag ska vakna och vara rädd. Detta upprepar han gärna 20 gånger. Gullunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0