Detta ständigt dåliga samvetet

Varför ska man som förälder ständigt ha dåligt samvete?

Jag har länge önskat och längtat efter att vår son ska bli lite mer självständig, kunna leka lite ensam och klara av mer saker själv. Nu händer det ibland att han på eget initiativ går ut på vår tomt och leker ensam när jag fortarande är inomhus och till exempel lagar mat. Blir jag glad då? Nja...visst är det skönt med en stunds lugn och ro, men jag kan inte låta bli att tänka att jag borde vara tillsammans med honom. Tror att han känner sig ensam och övergiven och tänker att en bra förälder ska leka med sina barn, inte "slänga ut dem" och låta dem leka ensama. Hur ska jag ha det? Jag vet att jag måste släppa de tankarna - han går ut frivilligt och klagar inte, det går ingen nöd på honom.

Kommentarer
Postat av: Marie

hej.

jag förstår precis vad du menar. jag känner precis likadant. jag tror att det är ett mammasyndrom. min man tänker inte alls på samma sätt som mig i liknande situationer.

kram på dig.

2008-08-21 @ 09:11:37
URL: http://mkfitness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0